Guide til anal udblokning

218

Hvis du ønsker at udforske din egen seksualitet og gerne vil prøve noget i den mere ekstreme ende, er anal udblokning en oplagt mulighed.

Denne disciplin går ud på at skabe en følelse af at være fuldstændig fyldt ud med en anal plug uden mulighed for selv at kunne tage den ud.


3 ting du skal huske ved anal udblokning

Når du skal i gang med træningen til anal udblokning, er der tre overordnede ting, som er vigtige; ro, træning og vedholdenhed.

Det er ikke noget, som du kan lære på en dag, da anus har brug for tid og træning for at opnå den rette evne og tilstand. Du skal derfor ikke regne med at kunne anal udblokke allerede efter din første træningsuge.

Derfor er anal udblokning en unik oplevelse

Det unikke ved anal udblokning er følelsen af at være helt fyldt ud og ikke selv have nogen kontrol over, hvad det egentlig er der er oppe i dig. Her er det den dominante i scenariet, som styrer hvad der sker med din anus.

Anal udblokning bliver derfor også ofte brugt som slavetræning ved en dominant hersker. Træningen til anal udblokning er meget ens med træningen til anal fisting. Den eneste forskel er, at ved fisting er der bevægelse i hånden. Mens der ved anal udblokning skal sidde en anal plug dybt inde, som ikke bevæger sig.

Er der nogle risici ved anal udblokning

Anal udblokning er ikke umiddelbart en naturlig proces. Da anus ikke er bygget til at få plugs op. Det er noget vi mennesker selv har fundet på og trænet os til, fordi der føles dejligt.

Det betyder altså, at kroppen naturligt ikke er designet til at skulle få en plug op i anus. Af den grund er der selvfølgelig nogle risici forbundet med projektet, som du skal være opmærksom på. Hvis du gerne vil påbegynde en træning til anal udblokning.

Risiko ved en voldsom og hurtig tilgang

Hvis du springer direkte ud i anal udblokning med en, som er for voldsom i forhold til, hvad din anus er vant til. Kan du risikere at beskadige din ringmuskel. Den er fra naturens side enormt stram, fordi den skal holde afføringen inde. Så du har mulighed for ar styre den. Hvis din ringmuskel bliver beskadiget og springer. Kan du ikke selv holde din afføring inde, og du mister derved kontrollen over den.

Der er en række af små muskler hele vejen ned gennem tarmsystemet, som laver bælgende sammentrækninger. Der er med til at flytte din afføring fra tarm til anus. Træner du derfor ikke din anus langsomt og forsigtigt. Samtidig med at du ikke varmer godt op inden anal udblokning, kan du risikere at opnå anal inkontinens.

Dette kan vare fra 6 måneder til endnu længere tid, alt efter hvor lang tid din ringmuskel er om at vokse sammen igen.

Risiko ved at overtræne

Der kan dog også være risici ved at træne din ringmuskel for meget. Her kan ringmuskel risikere at blive slap, hvis du udblokker og fister den meget ofte. Hvilket sommetider kan ses ved, at der efterlades små pletter på dit sengelagen.

Det er ikke to risici, som nogle har ønsket om at opleve, og derfor er det vigtigt, at du tænker dig godt om, når du skal trænes anus op. Du skal træne varsomt og i korte perioder ad gangen. Så din krop har god tid til at vænne sig til at have store genstande oppe i anus.

Du skal derfor ikke glemme disse risici, når du overvejer, hvor meget du egentlig kan få op i anus. Her er det enormt vigtigt, at du overvejer meget nøje, hvad din anus og krop kan holde til. Og ikke stiller urimelige krav og presser den alt for meget.

 


Anal udblokning træning – Guide

Anal udblokning træning
TJEK PRISEN HER 

Når du skal optræne anus til anal udblokning. Skal du naturligvis bruge lidt forskellige produkter. De er essentielle i optræningen, hvis du vil have den bedst mulige oplevelse ud af det. Her er nogle af de produkter, du skal bruge:

  • Begynder anal plug eller anal plug sæt: Disse skal naturligvis bruges til at optræne anus. Derfor er det også en god idé at have et sæt med flere forskellige størrelser. Så du kan starte med en mindre udgave og arbejde dig op til en større størrelse.
  • Plastik brusehoved til intimrengøring: Denne kan bruges til at rense din anus, hvis du gerne vil være sikker på, at alt er som det skal være inden anal leg. De hjælper med at forhindre, at der kommer afføring på pluggen. Du skal dog være lidt forsigtig med at gøre det alt for hyppigt. Da det kan genere tarmfloraen og ødelægge den. Dette er skidt, da tarmfloraen optager K2 vitamin, som bruges til at skabe de stoffer i kroppen. Der størkner blod i sår mm. Det er derfor en god idé kun at bruge brusehovedet ca. 1 gang i ugen.
  • Almindelig glidecreme: Glidecreme er essentielt både, når du skal træne din anus op samt under anal leg med en partner. Det er med til at gøre følelsen meget mere behagelig og glidende end, hvis anal plug havde været helt tør. Det kan gøre meget ondt at indføre noget i anus uden glidecreme, og det er derfor et meget nødvendigt produkt; især under optræning.
  • Glidecreme til større anal plugs: Hvis du har arbejdet dig op til større anal plugs, er det ikke sikkert at en klassisk tube glidecreme kan gøre det. Her er en god mulighed Crisco eller Elbow Grease glidecreme, som er beregnet til store plugs.

Når du har anskaffet de produkter, som du føler er nødvendige for en optræning til anal udblokning, kan du frit komme i gang med processen. Husk dog, at det er en langsom proces, som ikke skal forhastes, selvom det kan virke tillokkende.


5 steps til optræning af anal udblokning

Det kan være svært at vide, hvordan du skal påbegynde din træning til anal udblokning, hvis du ikke har nogen erfaring inden for området. Derfor får du lidt hjælp her med en vejledning med 5 steps til, hvordan du optræner din anus til anal udblokning.

1) Renlighed:

Hvis du går meget op i renlighed, når der skal føres noget op i din anus. Er det første, du bør gøre at rense den med et lavement, som er beregnet til anus. Det kan både være, hvis du selv vil træne og undgå afføring på pluggen, og når du er sammen med din partner.

Det er dog ikke noget, du bør gøre alt for ofte. Da det kan påvirke din tarmflora. Når du er blevet renset i anus, kan du gå i gang med træningen eller anal legen.

2) Grundlæggende træning

I begyndelsen er det vigtigt, at du bruger god tid på at træne med mindre plugs. Disse er med til at give dig en god fornemmelse for, hvor meget din anus egentlig kan holde til. Du sætter dem blot forsigtigt op i anus og mærker efter, hvordan det føles på dig. Det kan være forskelligt fra person til person. Og det er derfor vigtigt, at du tager udgangspunkt i din egen fornemmelse og følelse frem for andres opfordringer.

Du skal føre det lille plug langsomt gennem ringmusklen. Så den har tid og mulighed for at udvide sig. Det er vigtigt at bruge glidecreme til dette trin. Da det gør en stor forskel for oplevelsen og evnerne i din anus.

3) Knibeøvelser:

Hvis du gerne vil undgå ubehagelige uheld og pletter på lagenet, er det en rigtig god idé at tage dine knibeøvelser seriøst. De er med til at stramme ringmusklen op, så den ikke risikerer at blive slap. Og du derved mister kontrol over din afføring.

Du skal være forsigtig med at overtræne, og det er en god idé at træne, mens du for eksempel går op og ned ad en trappe. Du kniber sammen ved at få din ringmuskel til at trække sig helt sammen og slappe af igen et vist antal gange. Der er en tommelfingerregel, som siger omtrent 10-15 gange med en 30 sekunders pause i mellem.

4) Mærk efter:

Når du har trænet dig op ved hjælp af anal plugs, er det vigtigt, at du mærker godt efter, hvordan det føles. Det er ikke nok, at du bare kan få den op. Det skal føles rart, hvis du vil gå videre til de helt store anal plugs og den faktiske anal udblokning.

Det må helst ikke spænde alt for meget i din anus, og det skal føles let for dig at forcere din ringmuskel. Det kan tage lang tid at nå dertil, og derfor må du ikke blive utålmodig undervejs i din træning men skal huske, at det er vigtigt, at du tager dig god tid. Hvis du vil kunne nyde en anal udblokning uden risici.

5) Når du er kommet godt i gang med anal udblokning:

Når der er gået nogle måneder med træning af din anus. Er du sandsynligvis nået dertil, hvor det ikke længere føles generende at have en almindelig anal plug oppe i anus. Nu er det ved at være tid til at afprøve nogle af de større plugs. Som skal gøre dig klar til en anal udblokning.

Det er vigtigt, at du mærker godt og grundigt efter, når du bruger de store plugs. Det handler ikke om at købe den allerstørste eller bedste plug. Men derimod om at få det til at føles dejligt og behageligt at bruge den.

En tommelfingerregel er, at du kan øge med 1 cm opad i diameter pr. plug. Når du skal til en større løsning. Når det så føles godt, kan du igen gå op en størrelse.

 


Store plugs til anal udblokning

Store plugs til anal udblokning

Selv hvis du er trænet og har stor erfaring inden for anal udblokning, kan det være en udfordring at få de største anal plugs op. Det kan meget let komme til at føles som om, anus er enormt udspilet og svier en smule.

Det er meget muligt, at svien opstår på grund af en rift, du har fået i forbindelse med at sætte pluggen op i din anus, hvis du for eksempel har været i kontakt med dine negle.

Ignorer aldrig din krops signaler

Det er en rigtig dårlig idé at ignorere de signaler, din krop sender. Den har en stor betydning, og du skal overveje nøje, om det er kroppen, som siger fra eller din psyke, som gør at du måske spænder undervejs.

Det kan også sagtens være, at du er gået for hurtigt videre til en større størrelse, og derfor skal vende tilbage til den forrige og øve videre med den. Der findes også lokalbedøvende glidecreme, som du kan bruge, hvis du vil hjælpe din ringmuskel med at slappe en smule af.

Du bliver skuffet, hvis du har en forventning til, at du kan få en af de helt store plugs op i første forsøg. Her er det som regel nødvendigt at bruge lidt tid på at få den op, og ofte går der noget tid, før det bliver en helt succesfuld og smertefri oplevelse.

Du skal derfor tage dig god tid og ikke miste tålmodigheden, når du går videre til store penisplugs, som er noget sværere at få hurtigt op i sammenligning med smalle plugs.

Find den rette glidecreme

Find den rette glidecreme
TJEK PRISEN HER

Hvis du vil bruge en glidecreme, som har lokalbedøvende effekt og får ringmusklen til at slappe af, er det en god idé kun at bruge lidt ad gangen. Dette skyldes den bedøvende effekt, som ikke skal tage alt for meget over.

Det er generelt vigtigt, at du finder den helt rigtige glidecreme til større plugs. Her er det en god idé at kigge på det materiale, som din plug er lavet af. Er den lavet af silikone, skal du for eksempel ikke bruge silikonebaseret glidecreme eller oliebaseret glidecreme.

Da materialet ikke kan tåle det. Hvis du gerne vil ud i fisting, kan du bruge fist powder og crisco. Crisco bruges til din ringmuskel, mens fist powder skal dybt ind i anus. Kombinationen af de to er med til at give en rigtig god glideevne ved din ringmuskel.

Alt i alt er det bare vigtigt, at du ikke mister tålmodigheden, når det kommer til anal udblokning med store plugs. Det kan sommetider virke uopnåeligt men med den rette træning og masser af tid, kan det sagtens lade sig gøre.

Mette Sofie Hansen
Mette Sofie Hansen
Mit navn er Mette Sofie. Jeg er dating coach & parterapeut, også er jeg interesseret i alt indenfor romantik & erotik. Jeg elsker mit arbejde som skribent & researcher her hos Eroti.dk; Danmarks bedste erotiske magasin. Hvor jeg hver dag arbejder for at hjælpe dig med, at vælge det bedste sexlegetøj, finde den bedste datingside eller bare blive klogere på et givent emne. Har du et spørgsmål til mine artikler eller noget helt andet, skal du være velkommen til at skrive til mig på: mette-sofie-hansen@eroti.dk.

EFTERLAD ET SVAR

Please enter your comment!
Please enter your name here