Styrk din manddom – 3 konkrete tips & tricks fra sexolog

137

De fleste mænd ønsker en pik der virker når de ønsker det. Altså at de har evnen til at få rejsning og kan holde rejsningen igennem et helt samleje. I teenageårene er det de færreste der tænker på om de kan få rejsning eller ej, det sker som regel helt af sig selv og også på tidspunkter hvor det måske er lidt ubelejligt.

Det har de fleste mænd oplevet, sådan er det med den pik, den har sit helt eget liv. Det kan du som mand lige så godt acceptere og lærer at leve med – det bliver lettere nu ældre du bliver. Forstået på den måde, at du kan, lærer at styrke din evne til at få rejsning og træne din sexmuskel så at sige, det og meget mere kommer du til at læse om i denne artikel – så hæng på.

Lene alexander sexolog
Sexolog – Lene Alexander (www.lenealexander.dk)

Hvad er manddom?

Det er ikke ny viden at din evne til at have et sundt og godt sexliv omhandler flere ting end evnen til rejsning, lad os lige slå det fast allerede nu. Alt for mange mænd tror at det hele handler om den pik, de bruger meget tid på at tjekke ud om den nu har den rigtige størrelse og om den passer ind i normalområdet eller om den har den rigtige form osv. Rent fysisk så er gennemsnits længden af penis i slap tilstand 9,16 centimeter lang og 9,31 centimeter i omkreds.

En gennemsnitlig erigeret penis er 13,12 centimeter lang og 11,66 centimeter i omkreds. Dette beror på et stort studie tilbage i år 2015 hvor forskere undersøgte 15.000 mænd rundt omkring i hele verden.

(Kilder”Am I normal? A systematic review and construction of nomograms for flaccid and erect penis length and circumference in up to 15 521 men”, BJU International (2015), DOI: 10.1111/bju.13010.)

Men kære mænd, det er altså ikke længden eller tykkelsen som afgør om du er en god elsker. Der er så mange flere parametre der afgør dette. De fleste mænd tror, at deres partner har forventninger til dem som de ikke kan leve op til. Derfor er det vigtigt at få talt med din partner om hvilke forventninger I har til hinanden indenfor det seksuelle felt. Her er nogen forslag på spørgsmål som I kan besvare og snakke sammen om.

Hvad er dit eget forhold til din krop og dit køn?

Hvordan har du det med din egen lyst?

Hvad ønsker du dit sexliv skal indeholde?

Hvad ønsker I at jeres sexliv skal indeholde, hvis du er i et parforhold?

Hvad har du af fantasier som du kunne tænke dig kunne blive udfoldet sammen?

Hvad tænder dig?

Sådan styrker du din manddomFaktisk handler det tit om at manden har forventninger til sig selv, som han ikke kan efterleve. Eller også har han nogen forventninger som er urealistiske og ikke har noget med virkeligheden at gøre.

En del både mænd og kvinder ser porno for at stimulere sig selv eller for at få ideer til hvordan de kan gøre det rart og dejligt for deres partner. Dette er helt almindeligt og naturligt. Det bliver først en udfordring hvis man er afhængig af at se porno. Hvis du skal se porno før du kan få rejsning eller overhovedet kan mærke din lyst, så er det en udfordring som jeg vil anbefale dig at få hjælp til at håndtere.

Det er også galt hvis manden tror, at måden sexlivet udspiller sig på i nogen typer af pornofilm rent faktisk er virkelighed. I mange pornofilm vises ikke alt det som også er ingredienser i et godt sexliv, forspil, intimitet, nærvær og optakten til en dejlig elskov. Følelser og måden vi kommunikerer med hinanden på, er også vigtige parametre i forhold til at være en god elsker. At kunne mærke sig selv og at kunne mærke sin partner er så meget vigtigere og her kan der altid skrues op for blusset.

Når kvinder skal beskrive en god elsker, så handler det om, at de er opmærksomme og nysgerrige på kvindens nydelse.  Om de formår at tænde hende på den måde som hun ønsker, at blive tændt. Her ved jeg, at en del mænd har udfordringer fordi nogen kvinder ikke helt har lært at sige hvad de har lyst til, de tænker, at det kan manden da regne ud.

Det kan de altså ikke kære kvinder, I er nødt til at sige højt hvad I har lyst til og hvad der tænder jer. Hvad I ønsker manden skal gøre ved jer og hvad der vækker jeres lyst. Ellers har manden ingen chancer og det kan gøre ham frustreret og påvirke hans evne til rejsning.

Seksuelle udfordringer

Uanset om det er manden eller kvinden der har udfordringer omkring seksualitet, så er det et fælles ansvar at kikke på hvad der gør sig gældende. Det kan godt være, at det er den ene part der skal arbejde med noget helt specifikt, men ved at et par tager fælles ansvar vil det styrke deres relation og der er større chancer for at forløbet ender godt. Jeg har desværre i min klinik en del par som sender manden eller kvinden afsted til sexolog fordi de har et problem.

Der skal altid to personer til en tango og derfor er det også to personer som skal finde en løsning. Hvis din partner ikke ønsker at deltage, er det en helt anden snak. Så må du tænke på hvilket sexliv du ønsker og arbejde dig derhen, for som udgangspunkt skal ingen nøjes eller gå på kompromis med sig selv. Dog er det vigtigt med ærlighed og åbenhed, hvis I ønsker at fortsætte i et godt, stabilt og trygt parforhold. Nu vender vi blikket til den mere fysiske del og hvad du selv kan gøre for at sætte endnu mere nydelse ind på din egen konto.

De fleste kvinder nyder mænd, der ved hvad de selv indeholder. Altså at de er gode partnere og at de kender sig selv og er nysgerrige på sig selv og har lyst til at udvikle sig til, omsorgsfulde, sjove, sanselige, eventyrlystne, frække, iderige, udforskende, legesyge, drillende, rummelige, følsomme, energiske, stærke, mænd – eller hvad du har lyst til i livet og lyst til at leve.

Det er sådan at mænd der har succes i deres arbejdsliv uanset om de er skraldemænd eller direktører, så længe de trives med deres dagligdag og nyder det indhold de har skabt i deres eget liv. Det gør dem mere attraktive. Husk at tale pænt om din pik og hvis du har en partner, så er det skønt hvis hun også værdsætter og nusser din pik hver dag. Rør ved den, kysser den og kæler med den. Fortæller dig at den er smuk og dejlig, lækker og fræk. Det vigtigste er selvfølgelig at du elsker din pik, lige præcis som den er uanset størrelse eller længde og netop det at du giver den noget positivt opmærksomhed.

Nedenstående er nogen helt konkrete øvelser du kan lave for at styrke din manddom.

  1. Knibeøvelser.

Rigtig mange mænd ved ikke, at de skal træne deres bækkenbund som kvinder får af vide efter de har født. Det skal manden faktisk også gøre, det gør at han kan mærke sit køn og sin lyst. Evnen til rejsning stiger og musklerne omkring kønnet er med til at holde ham vital og energifyldt. Desuden styrker det evnen til at holde på vandet når manden bliver ældre, altså at han undgår inkontinent, samt undgå at skulle op om natten og tisse.

Måden du skal træne din bækkenbund på, er som følgende: Knib bag til omkring anus, klem og hold – tæl til 10. Se om du kan knibe omkring urinrøret også, altså forstil dig at du skal tisse og prøver at holde dig. Eller forstil dig, at du klipper strålen over imens du tisser, det er denne fornemmelse du skal have. Nogen mænd har svært ved at mærke deres bækkenbund, derfor skal du ikke fortvivle hvis du ikke kan mærke noget de første par gange du træner. Opgiv ikke, men bliv ved. Hvis du har svært ved det, så start med at klemme ved anus og vent til du føler din bækkenbund er blevet stærkere med at tage urinrøret med.

Bækkenbund mand

  1. Vejrtræknings øvelser.

Seksualitet er en energiform som skal mærkes og føles, det er muligt, at lærer at flytte energien rundt i din krop, samt at få orgasme uden at få udløsning. For at kunne mærke energien mere, kræver det at du trækker vejret helt ned i maven.

Det vil sige når du trækker luft ind, skal din mave bule ud og når du tømmer luften, trækker din mave sig ind. Altså foregår vejrtrækningen helt ned i maven. På den måde kan energien flytte sig rundt i kroppen. For de fleste mennesker kræver det lidt øvelse at trække vejret på denne måde med bevidsthed. Så husk at øvelse gør mester.

vejrtrækningsøvelser

  1. Stop – start teknik.

Dette er en øvelse i at kunne mærke energien mere intenst.  Når du onanere skal du trykke på pikhovedet med to fingre, pegefinger og tommelfinger, når du er ved at få udløsning. Det skal du gøre for at stoppe din udløsning og herefter tager du de dybe vejrtrækninger, helt nede i maven. Fortsæt med at onanere til du igen er lige ved at få udløsning og tryk igen rundt om pikhovedet for at stoppe udløsningen, dette gøres nogle gange efter hinanden, måske 3-4 gange eller hvad du selv kan holde ud.

Disse øvelser skal være med til at skrue op for din manddom, samt at kunne mærke dig selv noget bedre og til at kunne holde din rejsning længere. Du skal være tålmodig med dig selv for dette stykke arbejde kræver en hel del af dig.

Du kommer til at skulle arbejde med dette igennem en del måneder, før du vil kunne mærke et resultat. Lov mig at du vil være tålmodig med dig selv. Når du først kommer dertil hvor det er muligt for dig at få rejsning når du ønsker det, at du kan styre og kontrollere hvornår du vil have udløsning og hvornår du vil have orgasme uden udløsning, så er jeg sikker på at du vil være stolt af din træning og mærke hvordan det styrker dit selvbillede.

Nu er du blevet toptunet så er det tid til at din partner også finder sin egen seksuelle energi frem og lærer sig selv at blive multiorgastisk.

Lise Petersen
Lise Petersen
Velkommen til Eroti.dk. Vi elsker at blogge om romantik, dating og sexlegetøj. Vores anmeldelser, test og guides er skrevet af produkttestere og eksperter. Skulle du have nogle spørgsmål er du mere end velkommen til at kontakte mig på: Kontakt@eroti.dk. Du kan læse mere om mig og redaktionen ved at klikke her.

EFTERLAD ET SVAR

Please enter your comment!
Please enter your name here